Всичко започва през далечна 1931 година , когато великия Фердинанд Порше и мотоциклетната компания "Zündapp" разработват наречения от тях "Auto für Jedermann" автомибил за всеки. Тогава за първи път е използвсано името Фолксваген. При разработка Порше предпочитал да бъде използван 4 цилидров боксер, но на тези ранни прототипи е бил поставен 5 цилидров радиален двигател. През 1932 година три автомобила са били направени за тестове, тези прототопи са изгубени по време на Втората Световна война.
През 1933 Адолф Хитлер възлага на Фердинанд Порше задачата да се създаде "Volks-Wagen" или народен автомобил. Според Хитлер колата трябвало да отговаря на следните изисквания: Автомобил развиващ 100 км/ч и превозващ 2 възрастни с 3 деца. Колата трябвало също да струва около 990ДМ приблизително колкото малък мотоциклет( средният доход на в Германия по това време е бил 32 марки на седмица). Ервин Коменда , шеф дизайнер в Порше по това време, бил натоварен с задачата да направи дизайна и стила на колата. Основното финасиране на проекта било предвидено да бъде от Третия Райх, но поради започването на войната масово производство на народната кола не се е осъществило. Разработка обаче била използвана в множество военни автомобили по време на Втората Световна Война.
След войната ситуацията в Германия е плачевна. Бомардировките на съюзниците са унищоли заводите на индустриална Германия. Към всичко това може да се добави забранат на съюзническите войски за производство на повече от 10% броя произведени през 1936.
Фабриката на Фолксваген във Волфсбург първоначално била под американско владение, а след това под шапката на британците. Идеята била цялата поточна линия да бъде изнесена за Великобритания , но това не се е случило защото колата не била продукт отговарящ на британските вкусове. Заводът оцелял защото произвеждал машини за Британската Армия. Повтовно отваряне на фабриката във Волфсбург било възможно благодарение на британския офицер Иван Хърст, който трябвало да поеме комадването над завода. Първото нещо направено от Хърст било да премахне всички неизбухнали бомби. Дори една погрешно взривена бомба можела да спре последвалия исторически успех на малкия Битъл. Хърст успял да убеди британските офицери да поръчат 20,000 броя от автомобила и към 1946 на месец са се правели по 1000 екзепляра.
След този период за директор на завода е избран Хайнц Нордшоф, при неговото ръководство производството се увеличило лавинообразно. Само за едно деситилетие от Волфсбург излезли 1 милион Битъла. В този след военен период Битъла превъзхождал своите конкуренти. Битъл разполагал с повече мощност и място от Морис Майнър и Ситроен 2ЦВ. Интересно е че дори оргиналния Мини Купър от 60те трудно се противопоставял на Битъл.
През 50те колата била подобрена значително, задния разделен прозорец е замен с цял такъв повишаваики значително видимост. През 1957 видимоста назад е увеличена още с нов заден прозорец. През 1964 над задната табелка с номера се появява значително по-голям част с осветление за номера. През същата 64та VW получава ново купе с по-високи странични прозорци и почти панорамно предно стъкло.
Издръжливоста изтъквана в рекламите за колата успява да помогне за добрите продажби. Битъл задминава рекорда за най-произвеждан автомобил ( Форд Т ) на 17 Февруари 1972 с номер 15,007,034. Към 1973 година броя направени костенурки достига 16 милиона , а през 90те преминва 21 милиона. Фолксваген Битъл е най-продавания автомобилен дизайн за всички времена.
Ето местата където се произвеждал автомобила от 1938 до 2003
Сао Бернандо де Кампо, Бразилия
Пуебла, Мексико
Волфсбург, Германия
Хановер, Германия
Емден, Германия
Инголщад, Германия
Оснабрук, Германия
Лагос, Нигерия
Уитенхаге, Република Южна Африка
Брюксел, Белгия
Джакарта, Индонезия
Сараево, Босна и Херциговина
Мелбърн, Австралия
Оукланд, Нова Зеландия
Двигатели
всички са от типа боксер
1.1 L H4
1.2 L H4
1.3 L H4
1.5 L H4
1.6 L H4
Типове купе
Двуврат седан
Двуврат Кабриолет
Малко снимки
Първият Битъл
Битъл през 1949 с разделено задно стъкло
Битъл през 1961 с цяло задно стъкло
Битъл от 70те
Битъл кабриолет
Битъл номер 1,000,000
Посленият произведен Битъл
Двигателят на Костенурката